Fond malých projektů
Nyní můžete podávat své žádosti pro malé projekty v programu INTERREG V pohodlně online. Pokud jste již zadávali žádost online, přihlaste se, prosím, svým e‑mailem a heslem. Poté můžete své žádosti spravovat nebo podávat nové žádosti.
Termíny pro jednání
Lokálního řídícího výboru v roce 2021
Vážení žadatelé, vzhledem k tomu, že na saské straně ještě zbývají prostředky ve výši cca. 22 000,00 EUR vyhlašujeme poslední termín pro předkládání projektů v tomto programovém období – tj. nejpozději do
.
.
O těchto projektech by pak LŘV rozhodoval dle článku 7. stanov v oběžném řízení. S podmínkou, že budou zachovávány lhůty, které byly ŘO i NO stanoveny – tj. realizace projektů do 31.10.2022, vyúčtování do 31.12.2022
Vážení žadatelé, prostředky na české straně euroregionu jsou v současné době vyčerpané.
Saská strana má prostředky ještě k dispozici. Své projektové záměry můžete realizovat v pozici projektového partnera nebo může být český projekt schválen jako NÁHRADNÍ. Žadatel projekt realizuje na vlastní riziko. Prostředky mohou být vyplaceny pouze do výše disponibilních úspor FMP (zpětný tok), s ohledem na pořadí náhradních projektů.
Neváhejte se obrátit na náš společný sekretariát s případnými dotazy.
Vážení žadatelé, věnujte prosím pozornost následujícím termínům:
Konec doby realizace malých projektů je nejpozději do 31. 10. 2022.
Odevzdání závěrečného vyúčtování malých projektů na euroregion je nejpozději do 30.11. 2022.
Neváhejte se obrátit na náš společný sekretariát s případnými dotazy.
Termíny pro jednání
Lokálního řídícího výboru v roce 2020
Vážení žadatelé, prostředky na české straně euroregionu jsou v současné době vyčerpané.
Saská strana má prostředky ještě k dispozici. Své projektové záměry můžete realizovat v pozici projektového partnera nebo může být český projekt schválen jako NÁHRADNÍ. Žadatel projekt realizuje na vlastní riziko. Prostředky mohou být vyplaceny pouze do výše disponibilních úspor FMP (zpětný tok), s ohledem na pořadí náhradních projektů.
Neváhejte se obrátit na náš společný sekretariát s případnými dotazy.
Termíny pro jednání
Lokálního řídícího výboru v roce 2019
Důležitá oznámení
Sdělení projektovým partnerům
Aktualizace https://www.sn-cz2020.eu/media/de_cs/aktuelles/CZ_Mitteilung_an_PT_Covid-19_HERBST.pdf
Propuknutí pandemie COVID-19 ovlivňuje nečekanou a čím dál větší měrou fungování Programu spolupráce Česká republika – Sasko 2014–2020. Jsme si vědomi toho, že momentální situace může narušit průběh i Vašeho projektu, protože některé plánované aktivity jsou realizovatelné jen v omezeném rozsahu, případně nejsou realizovatelné vůbec. Proto by Vám Řídící orgán a Národní orgán rády představily možnosti, jak dopad krize COVID-19 na Váš projekt zmírnit.
V každém případě je nutné kontaktovat Společný sekretariát (kontakt@sn-cz2020.eu), resp. Vaše národní Kontrolory. Každá situace bude posuzována individuálně a pro každou se po poradě s Vámi nalezne řešení.
Níže uvedená ulehčení nepředstavují žádnou změnu stávajícího právního rámce v realizaci partnerských projektů. Slouží pouze ke snížení negativních dopadů krize COVID-19 na realizaci programu.
Chcete-li využít některých z uvedených možností ulehčení, je Vaší povinností důvěryhodně doložit souvislost mezi aktuálním stavem Vašeho projektu a krizí kolem koronaviru. Musíte doložit či prokázat, že jste neměli možnost ovlivnit výši nákladů a že jste vědomě podnikli vše pro to, abyste se vzniklým nákladům vyhnuli, nebo je alespoň minimalizovali. Příslušnou dokumentaci můžete předat spolu s vyúčtováním výdajů Kontrolorovi (SAB nebo CRR). Při hodnocení stavu věci se bude v prvé řadě přihlížet k úspěchu projektu jako celku. K tomu patří realizace aktivit, dosažení projektových cílů a výsledky projektu.
Ustanovení a nařízení Smlouvy o poskytnutí dotace a Společného realizačního dokumentu včetně zadávání veřejných zakázek a příslušných nařízení Evropské unie platí i za těchto ztížených podmínek.
Způsobilost výdajů v aktivitách projektů
- Pokud Vám vznikly náklady na realizaci projektových aktivit, které mohly nebo mohou být kvůli krizi COVID-19 zrealizovány jen zčásti (jako např. platba nájmu za prostory navzdory zrušené akci, cestovní náklady, nemožnost refundace již zaplacených účastnických poplatků ze strany pořadatele, stornovací poplatky), mohou být tyto výdaje dotovány.
- V případě, že Vám byly vzniklé náklady proplaceny či vyrovnány jinou cestou (např. pojištěním, příspěvkem na práci na zkrácený úvazek atd.), je třeba toto oznámit SAB/CRR. Způsobilé náklady pak budou sníženy o částku poskytnutou třetí stranou.
- Výdaje, které by mohly vzniknout realizací projektových aktivit v alternativním formátu (např. online meetingy, e‑learning apod.), musí významnou měrou přispět k projektovým cílům. Je rovněž nezbytné tyto aktivity dostatečně zdokumentovat a odůvodnit.
- Výdaje za pořízené produkty či služby (např. vybavení, dárky nebo soutěžní ceny) původně plánované pro projektové aktivity, kterých žadatel kvůli krizi COVID-19 na projekt nevyužije, ale může jich využít později na jinou aktivitu mimo projekt, jsou nezpůsobilé.
Realizace projektových aktivit
- Změny projektu jako celku musí Lead partner oznámit SAB, a to před koncem doby realizace projektu.
- změnách, které nemají zásadní dopad na dosažení projektových cílů (např. odložení akcí, změna formátu akce, jako např. „online“ místo prezenční formy, prodloužení doby realizace projektu za účelem realizace naplánovaných aktivit), rozhoduje SAB.
- zásadních změnách, jako např. o změně plánu výdajů a financování nebo o změně projektových aktivit, které by významně narušily dosažení projektových cílů, rozhoduje Monitorovací výbor.
- Projektové aktivity, které nemohly být zrealizovány, ale jsou přesto pro dosažení projektových cílů nezbytné, se uskuteční dodatečně, nebo pro ně bude po domluvě se Saskou rozvojovou bankou (SAB) nalezeno náhradní řešení.
- Na tomto místě je třeba upozornit na skutečnost, že i v případě pozměněných projektových aktivit musí být dodržována ustanovení a pravidla pro zadávání veřejných zakázek podle Smlouvy o poskytnutí dotace a Společného realizačního dokumentu, pokud se změny tohoto dotýkají.
Lhůty
- Informujte svého Kontrolora (SAB nebo CRR), pokud lhůtu nejste schopni dodržet. Kontrolor s Vámi dojedná nový termín.
- V případě, že urgentně potřebujete vyplacení prostředků, oznamte to svému Kontrolorovi. Vaše předložené vyúčtování obdrží novou lhůtu, nebo budete požádáni o zaslání dodatečné Žádosti o platbu.
Fond malých projektů
Pro příjemce Fondu malých projektů platí obdobná ustanovení jako ve výše uvedených odstavcích, přičemž jednotlivá hlášení a informace musí být předloženy příslušnému euroregionu. V případě dalších dotazů doporučujeme spojit se s příslušným projektovým sekretariátem Vašeho euroregionu.
Dokumenty fondu malých projektů
Výsledky fondu malých projektů
* Členové Lokálního řídícího výboru
* Pořadí projektů FMP, ŘV 10.11.2015
* Přehled schválených projektů 24.2.2016
* Přehled schválených projektů 25.5.2016
* Přehled schválených projektů 7.9.2016
* Přehled schválených projektů 30.11.2016
* Přehled schválených projektů 6.9.2017
* Přehled schválených projektů 29.11.2017
* Přehled schválených projektů 30.5.2018
* Přehled schválených projektů 12.9.2018
* Přehled schválených projektů 28.11.2018
* Přehled schválených projektů 6.3.2019
* Přehled schválených projektů 22.5.2019
* Přehled schválených projektů 9.9.2019
* Termíny pro jednání Lokálního řídícího výboru v roce 2017